طراحی مرکز ورزش و پارک Lansdowne
تاريخ : شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, | 18:17 | نویسنده : Seyyedeh Mozhdeh Bagheri

طراحی مرکز ورزش و پارک Lansdowne

توسعه مجدد پارک با ایده « استادیومی در پارک» حرکتی جذاب در طراحی شهری به شمار می رود که تالار و استادیوم بازسازی شده، توسعه 300 هزار هکتار اراضی، نوسازی ساختمان های تاریخی و پارک شهر برای اهالی اتاوا را در بر می گیرد.

اختصاصی معماری نیوز: توسعه مجدد پارک با ایده « استادیومی در پارک» حرکتی جذاب در طراحی شهری به شمار می رود که تالار و استادیوم بازسازی شده، توسعه 300 هزار هکتار اراضی، نوسازی ساختمان های تاریخی و پارک شهر برای اهالی اتاوا را در بر می گیرد.

پروژه ارائه شده توسط شرکت cannon ، با استفاده از مزایای موقعیت مناسب سایت در کنار کانال Rideau ، ارزش های تاریخی و هویتی پارک را افزایش می دهد. نتیجه این طرح استادیومی در پارک می باشد. عکس ها و توضیحات اضافی در ادامه خواهند آمد.

پارک Lansdowne تاریخی غنی و هویتی قوی دارد. این یک ایده مهم و ابتکاری در طراحی است که آن را از باور متداول در مورد استادیوم که بنایی ثابت و ساکن می داند، جدا کرده و فضایی پویا و زنده که با حضور مردم و هنر مردمی شکل می گیرد، معرفی می کند.

این مکان به صورت یک فضای شهری عمومی / پارک و محل اجتماع مطرح می شود که استادیوم در آن تعبیه شده، اگرچه همچنان این مکان پارکی برای گذران روز می باشد. این پارک مثالی کامل و جدید از استادیوم مدرن شهری که طراحی و اجرا شده است. زمان زیادی طول نمی کشد که استادیوم ها دیگر با پارکینگ و بزرگراه ها محدود نمی شوند.



این پروژه چگونگی همزیستی استادیوم با محیط زیست اطراف آن را نشان می دهد. قاب های چوبی تصویری رمانتیک برای پارک ایجاد می کنند در حالی که ساختمان در پس زمینه آن می باشد. این قاب ها به حالت ریتمیک طراحی شده اند تا در فضا جریانی آرام و خطی ایجاد نماید و بازدیدکننده را در حالی که از منظره لذت می برد به انتهای پارک هدایت کند.

این بخش از پارک ، با محل تجمع مردم در ارتباط است و برای افرادی که می خواهند دوچرخه سواری کنند، پیاده روی نمایند و یا بدوند، همیشه قابل دسترس می باشد. در این مکان ها که شخص می تواند هم از پارک و هم از استادیوم خارج شود، تعریفی از فضا را بیان می کنند.



منظره شمالی استادیوم، بخش های کوچک پارک که بهسازی شده اند را تشکیل می دهد. بخش شمالی جایگاه تماشاگران رو به Aberdeen drive خواهد بود. بخش انتهایی شامل پله ها و آسانسور ها می باشد که فضای دو بخشی را برای استقرار ایجاد می کند. مهمان ها می توانند از بخش خرده فروشی بلیط ها را تهیه کنند.

استادیوم بازسازی شده ظرفیت 24 هزار نفر برای مناسبت ها و وقایع ورزشی دارد و قابلیت افزایش ظرفیت موقت تا 45 هزار نفر در شرایط ویژه مثل جشن های ملی و وقایع بین المللی را دارد.

پارک Lansdowne قابلیت غیر قابل باوری برای احیای شهری دارد، تاریخچه ، میراث معماری و موقعیت قرارگیری آن، شرایط خاصی هستند که با استادیوم طراحی شده در سایت، برنامه مدنظر برای فضای شهری پایدار را محقق می کند.










 
منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه: نعیمه خوانساری
کلیدها , معماری منظر , طراحی مرکز ورزش و پارک , Lansdowne , طراحی مرکز ورزشی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ